سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسادت و تملّق روا نیست، جز در جستجوی دانش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :6
کل بازدید :26327
تعداد کل یاداشته ها : 58
103/2/30
8:39 ص
این بار هالیوود قصد دارد با ساخت فیلمی درباره پزشکی که در قرن یازدهم میلادی به سراسر اروپا سفر می‌کند و مردم را درمان می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های علمی و دانشمندان ایرانی یعنی شیخ‌الرییس ابوعلی‌سینا را مقابل دوربین ببرد.

به گزارش شرق، سرهنگ بازنشسته ارتش، مهاجر تنها، جاسوس، گانگستر، شاه خونریز و وحشی هخامنشی با یک ارتش تخیلی، ... اینها تصویرهایی است که هالیوود در چند سال اخیر از ایرانی‌ها داشته است. تصویری که در بخش عمده آن نگاهی یکسویه و غیرمنصفانه هم وجود داشته است.

در سال‌های پیش صحبت‌هایی هم درباره ساخت فیلم‌هایی درباره «مولانا جلال‌الدین محمد مولوی» و «خواجه نصیرالدین طوسی» شنیده شد. تصویری از «خشایار شاه» در فیلم 300 و چهره خشن ایرانیان در فیلم الکساندر نمونه تصاویری است که هالیوود از ایرانیان نشان می‌دهد. تصویر ایرانی‌ها در فیلم‌های هالیوودی درباره چهره‌های معاصر ایرانی نیز به شخصیت ایرانی فیلم crash (تصادف) و سیریانا برمی‌گردد.

این بار هالیوود قصد دارد با ساخت فیلمی درباره پزشکی که در قرن یازدهم میلادی به سراسر اروپا سفر می‌کند و مردم را درمان می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های علمی و دانشمندان ایرانی یعنی شیخ‌الرییس ابوعلی‌سینا را مقابل دوربین ببرد. نقش این دانشمند بزرگ ایرانی را هم قرار است بن‌کینگزلی بازی کند؛ بازیگری که حداقل تجربه بازی در نقش یک ایرانی را در کارنامه خود دارد. «کینگزلی» «گجراتی» تبار در فیلم «خانه‌ای از مه و شن» نقش سرهنگ بحرانی ارتشی بازنشسته را بازی می‌کرد که در آمریکا به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کرد و با یک زن آمریکایی که «جنیفر کانلی» نقش او را بازی می‌کرد، بر سر خانه‌شان دچار اختلاف می‌شود. البته او پیش از این نیز در فیلم گاندی نقش رهبر بزرگ استقلال هندی‌ها یعنی مهاتما گاندی را بازی کرد. «تام پین» که بیشتر برای بازی در سریال تلویزیونی «شانس» شهرت دارد، در این پروژه نقش «راب کول» را ایفا می‌کند؛ یک پزشک در قرن یازدهم که سعی می‌کند به حقیقت بیماری‌ها و درمان علمی آنها دست پیدا کند.


بن‌کینگزلی


به گزارش هالیوود ریپورتر، «استلان اسکارسگارد» نیز که اخیرا در فیلم پرفروش «انتقام‌جویان» بازی کرده است، در فیلم «پزشک» نقش اولین استاد «راب کول» را ایفا خواهد کرد. به نظر می‌رسد در کنار بوعلی‌سینا یک شخصیت ایرانی مشهور دیگر نیز حضور دارد «علاءالدوله دیلمی» حاکم «آل‌بویه» اصفهان که «اولیویر مارتینز»، بازیگر فرانسوی در حال مذاکرات نهایی برای بازی در این نقش است.



اولیویر مارتینز